WMS – raktárirányítás

inStock WMS – automatikus azonosításon (vonalkód, RFID) alapuló hatékony raktárirányítási rendszer ERP integrációval. Mobil adatgyűjtőkkel a raktári feladatok irányíthatók, valós idejű készlet/termelési adatok állnak rendelkezésre a papír lapú nyilvántartás mellőzésével vagy minimalizálásával.  Az inStock WMS képességei ott kezdődnek, ahol a vállalatirányítási rendszeré végződik!

WMS – pontos azonosítás vonalkóddal

A megfelelő terméket a megfelelő kiszerelésben a megfelelő vevőhöz kiszállítani, az ígért határidőre, mindenkor – így szól a logisztika definíciója.

Ugyanakkor egy “papír” alapon működtetett raktár átlagosan 92-95% pontossággal dolgozik. A készletszint csökkentésére, a pontosság és hatékonyság növelésére vonatkozó igény tehát kézenfekvő.

Az inStockK WMS használatával a pontosság 99,9%-ra növelhető. E fő célkitűzést a rendszer a raktári munkafolyamatok optimalizálásán keresztül éri el a legkorszerűbb mobil vonalkód technikai eszközök és vezeték nélküli hálózatok (WLAN) alkalmazásával, a meglevő pénzügyi/ügyviteli/ERP vállalati rendszerhez transzparens módon illesztve.

Ugrás a WMS kapcsolatfelvételi kérdőívhez

Az inStock WMS képességei ott kezdődnek, ahol a vállalatirányítási rendszeré végződik!

Milyen előnyökre számíthatunk a vonalkódos vagy RFID raktárirányítási rendszer bevezetésével?

Pontos készletadatok

  • A raktári rendszer segítségével minden raktári munkafolyamat a munkavégzés helyszínén azonnal ellenőrzött a rádiófrekvenciás hálózat (WLAN) és vonalkód olvasós mobil adatgyűjtők alkalmazásával.
  • On-line adatfeldolgozás révén kiküszöböli a papír alapú rendelésfeldolgozásból eredő adatbeviteli hibákat.
  • Irányítja és felügyeli a teljes raktári áruforgalmat.

Hatékony raktári munka

  • Papírmentesen működik a raktár.
  • Gyors és pontos rendelésfeldolgozás.
  • Irányítja a raktári dolgozók munkáját, automatikus feladatkiadás közvetlen a kézi mobil terminálra.
  • A raktári rendszer optimalizálja az árumozgatáshoz szükséges lépések számát.
  • Bevételezés és szedés egyszerre több rendelésre történhet.
  • Valós idejű készletinformációt ad.
  • A raktári kapacitás kihasználás nő.
  • Lerövidíti a rendelésfeldolgozási/számlázási ciklusidőt.

Jobb vevőkiszolgálás

  • A raktári rendszer a megfelelő terméket a megfelelő időre teszi kiszállíthatóvá, mindenkor.
  • Vevőigény szerinti vonalkódos termék- és raklapcímkézést végez a címke nyomtatók segítségével.
  • Automatikus bizonylatolást végez.
  • Ügyféligények szerint testre szabható jelentések és csomagjegyzék.
  • Rendelésfeldolgozás aktuális állapotáról valós idejű adatokat szolgáltat.
  • Növeli a vevőelégedettséget.
WMS – pontos azonosítás vonalkóddal
  1. A raktári és logisztikai folyamatokban a pontosság elmarad a 99,9%-tól (hibás kiszállítások, gyakori visszáru, stb)
  2. Nem optimális készletszintek, túl nagy készlet, alapanyaghiányból eredő fennakadások a termelésben, túltárolt készletek
  3. Gyorsan lejáró szavatosságú termékek a raktárban (FMCG), fontos lenne FIFO szerint kitárolni a termékeket
  4. Nem rendelkeznek valósidejű készletadatokkal, a papíralapú nyilvántartások késéssel kerülnek be a vállalatirányítási rendszerbe
  5. 2-3 embernél több kezeli a raktári folyamatokat
  6. Kockázatot jelent, hogy csak 1-2 ember rendelkezik információval a tárolt termékek hollétéről ( X.Y tudja, hogy található az adott tétel – mi történik, amikor betegszabadságon van?)
  7. Az ERP rendszer nem rendelkezik adatokkal az áru fizikai hollétéről
  8. A vállalatirányítási rendszer funkciói nem támogatják hatékonyan a raktári munkát, nincs mobil támogatás

Amennyiben további információkra vagy tanácsra van szüksége a raktárirányításról, a bevezethetőségről, vagy kíváncsi arra, hogy az Ön vállalkozásában milyen eredményeket tudna elérni WMS alkalmazásával, kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk e-mailen, vagy telefonon a kapcsolat menüben található elérhetőségeinken. Munkatársaink segíteni fognak Önnek, hogy a cégére szabott raktárirányítási rendszert alakíthasson ki. Igény és megvalósíthatóság esetén megoldási javaslatot és ajánlatot adnak.

Az inStock WMS rendszer felépítése

Az inStock WMS rendszer felépítése

Az alábbi ábra az inStock WMS rendszer felépítését mutatja be. (kattintásra nagyítható)

inStock WMS rendszer felépítése

Az inStock WMS rendszer elemei

  • ERP szerver: a cikk, beszerzési (PO) és értékesítési (SO) rendelésadatokat biztosító ügyviteli szoftver. A raktári árumozgatást végző szoftver (inSTOCK) interfészen keresztül veszi át ezeket az adatokat az ERP-től (ERP nélkül is használható az inSTOCK rendelés kezelő moduljával).
  • inSTOCK szerver: a vonalkódos raktári rendszer központi eleme, a vonalkód alapú árumozgatást és tárhelyes készletnyilvántartást végző szoftver, opcionális modulokkal mint pl. a termeléskövetés.
  • inSTOCK munkaállomás: a raktári rendszer asztali számítógépen futó munkafelülete a rendelésfeldolgozás és raktári árumozgatási feladatok kezeléséhez, készlet- és egyéb lekérdezések elvégzéséhez.
  • Ipari adatgyűjtő: integrált lézeres vonalkódolvasóval rendelkező mobil adatgyűjtők, amelyeket a raktári dolgozók az áru bevételezés, betárolás, áttárolás, komissió/árukiadás és leltár lebonyolításához használnak. Az adatgyűjtők durva igénybevételre tervezett, betonfelületre hidegben/melegben egyaránt leejthető, robusztus eszközök. Az adatgyűjtők rádiós hálózaton keresztül on-line kapcsolatban állnak az inSTOCK szoftverrel, ezért minden árumozgatási művelet a munkavégzés helyszínén ellenőrzött és azonnal látható a rendszerben.
  • Mobil vonalkódos etikett nyomtató: a raktári rendszer részét képező vonalkódos címke nyomtató, amely a targoncára szerelve vagy a dolgozó övére kapcsolva használható. Segítségével áruátvétel közben időveszteség nélkül lehet a vonalkód nélkül érkező termékekre vonalkódos azonosító címkét nyomtatni közvetlen a mobil adatgyűjtőkről. Ennek révén a továbbiakban az áru gyors és pontos beazonosítása vonalkódolvasással történik.
  • Irodai nyomtató: a raktári rendszerben az árumozgatáshoz kapcsolódó bizonylatok nyomtatásához használt hagyományos lézer/tintasugaras nyomtató. Az inSTOCK WMS rendszer az adatgyűjtővel végzett, lezárt bevételezések és árukiadások után automatikusan tételes bizonylatokat nyomtat.
  • WLAN hálózat: vezeték nélküli lokális hálózat. A mobil adatgyűjtők és nyomtatók ezen keresztül kommunikálnak egymással és az inSTOCK rendszerrel.
  • WAN hálózat: a központi és a távoli telephely közötti nagy távolságú hálózati kapcsolat (Internet). A központi telephelyen telepített inSTOCK rendszert ezen keresztül érik el a távoli raktárakban használt mobil adatgyűjtők (de lehet lokálisan telepített saját inSTOCK szerverük is).
inStock raktárirányítási rendszer funkcionalitása

inStock WMS funkcionalitás

Rendelések (PO,SO)

A modul az áru bevételezéshez és a vevői kiszolgáláshoz kapcsolódó raktári tevékenységek tervezését, az árumozgatási feladatok automatizált generálását, a készlet vevőkhöz rendelését, valamint az elvárt készletszint fenntartását biztosítja.

Zónák

A zóna a fizikai raktár logikai szempontok szerint összekapcsolt része, amelyen készlet helyezhető el és különféle műveletek végezhetők rajta. A zónák használhatók a készlet és a raktári munka felosztásához egyaránt. A zónák korlátozás nélkül kialakíthatók.

Sarzs, sorozatszám és lejárat

A rendszerben cikkenként paraméterezve lehetőség van különféle termékjellemzők beállítására, mint pl. lejárati dátum, sorozatszám, sarzs, szín, méret, amelyek az azonos típusú termékeket egymástól megkülönböztetik.

ISO 22000 alapú élelmiszerbiztonság

Az inStock nyomonkövetési funkciója gyors és pontos termékazonosítást, a termékek eredetének és aktuális helyének meghatározását biztosítja az ISO 22000 nemzetközi szabvány előírásai szerint. Az inSTOCK használatával lehetővé válik egy esetleges élelmiszerbiztonsági probléma kiindulási pontjának gyors és egyértelmű meghatározása, valamint az érintett termékek, tételek piacról történő visszahívása illetve kivonása.

Azonosítási szintek

Termékekből (unit) képzett egységcsomagokat (case), rakományokat (pallet) önálló azonosítóval, “csomagszámmal” látjuk el. A csomagszámokhoz rendelt tartalom lehet homogén, vagy inhomogén. A csomagszámmal azonosított készletek tetszőleges mélységben egymásba ágyazhatók (csomagban csomag). Az így felépített és egyedileg azonosított csomagokkal lényegesen egyszerűbb a raktári munka. Gyorsabb a belső mozgatás, kiszállítás, leltározás, stb.

Több vállalat – több telephely támogatás

Az inSTOCK WMS lehetővé teszi több vállalat egy rendszeren belüli kiszolgálását. Minden vállalat saját adatbázissal rendelkezik, amely a központi raktári rendszerbe szinkronizált. Egy-egy vállalati adatbázisban több önálló címmel rendelkező telephely készletei kezelhetők, tetszés szerinti darabszámban. A rendszer jogosultsági beállításai alapján szabályozható, hogy ki milyen telephely készleteivel dolgozhat és azon milyen műveletet végezhet.

Biztonságos műveletvégzés

Minden művelet (készletváltozás és termék-, rendelés-, stb. adatok változása) naplózott, nyomon követhető. A vonalkódos rendszer teljesen zárt, a mozgásokról minden esetben elektronikus bizonylat készül, amelyről a felhasználó igényei szerint készülhet papír alapú dokumentum is.

Bevételezés

Papír nélküli bevételezést tesz lehetővé, valamint támogatja a bevételezett termék vonalkódos címkézését. Az átvétel során az inSTOCK raktárirányítási rendszer biztosítja a fizikai méretek és súly szerinti ellenőrzés lehetőségét.

Betárolás/raktári árumozgatás

A vonalkódos rendszer irányított betárolást tesz lehetővé az ezt végző targoncást a megfelelő tárhelyhez irányítva, ahová a terméket bevételezéskor, újratöltéskor vagy áttároláskor be kell tárolnia. A tárhelyeket a raktári rendszer ajánlja fel különféle szempontok alapján, figyelembe véve a termék súly-, magasság- és térfogat adatait az optimális raktár kihasználáshoz.

Kódtanítás

A terméken, gyűjtőcsomagoláson levő, ismeretlen gyártói vonalkódok használhatóvá tehetők a vonalkódos rendszer számára a raktári árumozgatáshoz.

Komissiózás

A vonalkódos rendszer kiszedési folyamatot támogató mobil adatgyűjtő modulja, címke- és csomagjegyzék nyomtatással, szedési helyek újratöltésével. FIFO és LIFO szerinti árumozgatás támogatás, számos egyéb szempont szerint paraméterezhető (sarzs, lejárat, sorozatszám, stb. alapján).

Készlet újratöltés

A kijelölt szedési helyek elvárt készletszintjének folyamatos fenntartásával biztosítható, hogy mindig elegendő termék legyen a soron következő rendelések kielégítéséhez. Az újratöltési szabály a minimum készletre vonatkozó előírás szerint működik. A rendszer a beállított szabály alapján újratöltési feladatot generál a szedési tárhelyek feltöltésére.

Revideálás

A szoftver funkció lehetővé teszi a vevők számára kikészített készletek végső, kiszállítást megelőző ellenőrzését. Az ellenőrzés lehet tételes, vagy részleges.

Kiszállítás kezelés

Ez a szoftver modul készíti a csomagolás jegyzéket és lehetővé teszi a vevőrendelés lezárását követően automatikusan végrehajtandó feladatokat. Ez magában foglalja a csomagjegyzék, kartoncímkék nyomtatását, szállítmányra vonatkozó adatátadást a szállítmányozó (TMS) rendszerek felé, és más funkciókat.

Leltár

Részleges és teljes, tárhely alapú, valós idejű készlet ellenőrzést támogat a vonalkódos rendszer leltár funkciója. Automatizmusokkal támogatott készletkorrekciót, és teljes bizonylatolást végez.

Optimalizált folyamatok

A raktári munkafolyamatok vizsgálatával meghatározzuk annak legoptimálisabb végrehajtási módját (adatbeviteli sorrend, alapértelmezett adatok), majd pedig a raktározási folyamat elemi lépéseiből a vonalkódos raktári rendszer felépíti és összefűzi a kezelői beavatkozás nélkül, automatizáltan végrehajtható műveletsorokat.

Címke- és bizonylatnyomtatás

Mobil adatgyűjtőről kezdeményezhető a különféle bizonylatok, vonalkódos etikett címke, árukísérő, csomagjegyzék, egyéb dokumentum nyomtatása. A nyomtatás történhet hagyományos (lézer) és vonalkódos címke nyomtatóra egyaránt.

Integráció ügyviteli/ERP rendszerekkel

Az inSTOCK WMS interfészfelülettel rendelkezik a különféle ügyviteli/ERP vállalati rendszerekhez történő illesztéshez, szervesen integrált az Infosys ERP vállalati rendszerrel. A teljesség igénye nélkül az alábbi ügyviteli/ERP szoftverek esetén rendelkezünk illesztési tapasztalatokkal:

  • Megatrend Infosys
  • SAP R/3
  • Microsoft Dynamics (Navision, Axapta)
  • InforCOM
  • Exact
  • BPCS

WMS kapcsolatfelvételi kérdőív

Kérjük, amennyiben szeretne ajánlatot kérni a WMS rendszerről, vagy bővebb információra van szüksége, töltse ki, és küldje el az alábbi kérdőívet! Kollégáink hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot!
A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!