Leltározás, leltárfelvétel, kiértékelés

A pontos leltár elkészítése és kiértékelése hosszú időre elvonja az értékes munkaidőt az alapfeladatok ellátásától, amely a gazdasági válság miatt “karcsúsított” létszám mellett problémát okozhat a termelés vagy működés zökkenőmentes fenntartásában. A leltár felvétele azonban egy jól kiszervezhető feladat, amelynek gyors és pontos lebonyolításában 1998-óta professzionális partnerei voltunk számos gazdasági társaságnak és állami intézménynek.

Vonalkódos vagy RFID alapú leltár

A vállalatok és intézmények számára nem csak törvényi előírás, hanem üzleti érdek is, hogy rendszeresen számba vegyék azokat a vagyoni elemeket, amelyek a termelést vagy a napi működést szolgálják. Az évente egyszer kötelezően, vagy vagyonvédelmi szempontból sűrűbb időközönként végrehajtott tárgyi eszköz leltár azonban időigényes, erőforrás igényes és nagy technikai felkészültséget igénylő feladat.

A pontos leltár elkészítése és kiértékelése hosszú időre elvonja az értékes munkaidőt az alapfeladatok ellátásától, amely a gazdasági válság miatt “karcsúsított” létszám mellett problémát okozhat a termelés vagy működés zökkenőmentes fenntartásában.

A leltár felvétele azonban egy jól kiszervezhető feladat, amelynek gyors és pontos lebonyolításában 1998-óta professzionális partnerei voltunk számos gazdasági társaságnak és állami intézménynek.

A tárgyieszközök leltározását a vonalkódos címkék előállításától akár a leltár teljes kiértékeléséig el tudjuk végezni. A leltár felvételéhez

  • saját szoftvert,
  • vonalkódos eszközöket és
  • igény szerint teljes személyzetet biztosítunk.

Eddigi gyakorlatunkban az egy telephelyes 1.500 cikkelemes leltárfelvételtől a 23 telephelyes 17.000 cikkelemes leltárfelvételig komplexitásában és méretében többféle feladatot is sikeresen megoldottunk.

Hogyan történik a leltárfelvétel?

  1. Leltárfeladat meghatározása: A leltári struktúra kidolgozása (telephelyek, tároló helyek, leltár felelősök, stb meghatározása). Adatok importja a meglévő ERP rendszerből. Amennyiben még nincs vonalkódos azonosító a leltári tételeken, akkor kinyomtatjuk azokat.
  2. Leltárfelvétel: A leltárfeladatot vonalkódos mobil adatgyűjtőre töltjük és vonalkód olvasással elvégezzük a helyszíni leltárfelvételt az előre meghatározott leltári terv szerint.
  3. Kiértékelés: a felvett leltáradatokat az adatgyűjtőről PC-re töltjük kiértékeléshez és helyiség leltári ív nyomtatáshoz. A program az eltérésekről listát készít az eltérés okának megjelenítésével.
  4. Jóváhagyott leltár feladása: a kiértékelt, jóváhagyott leltáradatok ezt követően áttölthetők a pénzügyi nyilvántartó / ERP rendszerbe (amennyiben szükséges).

Leltározási szolgáltatásunk előnyei a saját leltárral szemben

tervezhető időtartam és költség

A leltárfelvétel időtartama és költsége tervezhetővé válik (1 hét – 1 hónap a telephelyek és leltári tételek számától függően)

erőforrások

Nem kell saját emberi erőforrást átcsoportosítani és képezni más területről. Nem szükséges vonalkódos vagy RFID eszközökbe beruházni

független leltár – hitelesített leltáradatok

Szervezetileg és jogilag független személyzet veszi fel a leltárt és hitelesíti azt

jelentések

Folyamatos kontroll alatt tarthatja a leltározás folyamatát, napi szintű riportokat kap a leltározott tételekről és eltérésekről

A felvett adatokból tetszőleges lekérdezéseket/riportokat szintetizálhat, az adatokat szabványos formátumokban exportálhatja más rendszerekbe (ERP)

A kiértékelt leltár alapján naprakész adatokat kap az eszközállomány nagyságáról és annak fizikai hollétéről

Kinek ajánljuk a leltározási szolgáltatásunkat?

  • Azoknak a vállalatoknak, melyek igen nagy számú tárgyieszközzel rendelkeznek és azok esetleg országszerte több telephelyen vannak elhelyezve. Tipikus ügyfeleink közé tartoznak a biztosítói és bank szektorban dolgozó vállalatok, kiskereskedelmi üzletláncok, melyeknek több fióktelepük van, és ott nagyszámú tárgyieszköz található (irodai eszközök, bútorok, számítástechnikai eszközök, szoftverek, stb)
  • Azoknak az intézményeknek, melyek több telephelyet tartanak fent, és ott nagyobb számú tárgyieszközt tartanak nyilván. Tipikus ügyfeleink az önkormányzatok, oktatási intézmények, minisztériumok és a felügyeletük alá tartozó hivatalok.
  • Azoknak a vállalatoknak, melyeknél eddig még nem lett AUTO-ID (vonalkód, RFID) azonosító alapján elvégezve a leltár. A leltár elvégzése során összerendeljük a hagyományosan használt leltári számokat a vonalkódos vagy RFID címkékkel (eszközökkel), így a későbbi leltárak már tévedésmentesen és rövid idő alatt elvégezhetőek.
  • Azoknak a vállalatoknak és intézményeknek, melyeknél nem állnak rendelkezésre a szükséges erőforrások a hatékony és gyors leltárfelvételhez (technikai eszközök, munkaerő).