Vonalkódos komissió adatgyűjtővel | Hungaropharma Zrt. a Smartindy weboldalán

Oldal fejléc

Vonalkódos komissió adatgyűjtővel | Hungaropharma Zrt.

Vonalkódos komissió Casio DT-X8 adatgyűjtővel | Hungaropharma Zrt.

A Hungaropharma Zrt. Magyarország piacvezető gyógyszer nagykereskedője 2012-ben nagyszabású beruházásba kezdett a logisztikai folyamatainak hatékonyabbá tétele érdekében. Az informatikai háttér fejlesztése során egyebek mellett Casio DT-X8 vonalkódos adatgyűjtők is bevezetésre kerültek a kiszedési folyamat támogatására.

A Hungaropharma Zrt. magyar tulajdonban lévő, a magas szintű gyógyszerellátás iránt elkötelezett, piacvezető gyógyszer-nagykereskedő – közel 40%-os piaci részesedéssel. Tulajdonosai között megtalálható a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., az EGIS Gyógyszergyár Nyrt., A Béres Befektetési Zrt., valamint a Magyar Gyógyszer Vagyonkezelő Zrt.

Országos lefedettségű kiszolgálást biztosít Magyarország legnagyobb és legkorszerűbb gyógyszer-nagykereskedelmi raktárbázisáról – mint központi kereskedőházból, valamint 4 vidéki kereskedőházból és 6 átrakó raktárból. A Hungaropharma Zrt. 2400 magánpatikát és 150 kórházat szolgál ki nap mint nap. Évente közel 150 millió doboz terméket értékesít, 3000 vevőrendelést dolgoz fel naponta.

A Hungaropharma Zrt. árbevétele alapján a magyarországi TOP 30 vállalat közé tartozik. 2014-ben elnyerte a Figyelő TOP 200 „Az év magyar vállalata” díjat.

Változó piaci igények – fejlett logisztikai folyamatok

A változó piaci igényeknek való megfelelés, illetve a piacvezető pozíció megtartása érdekében a Hungaropharma Zrt. 2011-ben átszervezte logisztikai folyamatait. A kiszállítási idő csökkentése érdekében a Tündérfürt utcai 12.000 négyzetméteres központi raktárba, a regionális raktárakba és átrakóraktárakba szervezte a kiszállításokat.

A kiszállítási idők csökkentése érdekében korszerű informatikai környezet kialakítása is szükségessé vált. A vonalkódos adatgyűjtőkkel támogatott, korszerű, hajtott görgő pályás kiszedési rendszer lehetővé teszi, hogy a beérkezett megbízásokat 30-45 percen belül teljesítsék a rendelés beérkezésétől a komissiózáson keresztül a csomagolásig – mindezt 99,9% pontossággal.

A megfelelő vonalkódos adatgyűjtő kiválasztása

2012-ben lépett a beruházás abba a fázisba, hogy a komissiózást támogató online vonalkódos adatgyűjtők kiválasztására kerülhessen sor. A Hungaropharma Zrt. a kiszedést végző munkatársak bevonásával tesztelte a piacon megtalálható mobil adatgyűjtőket.

Bőhm Zoltán logisztikai vezető:

A Casio DT-X8 adatgyűjtő ergonómiáját találták a legjobbnak a tesztelő munkatársaink. A 3 méterről ejthetőség, az IP68 szintű ipari védelem, a hosszú akkumulátor üzemidő, valamint a jó szervizszolgáltatások miatt döntöttünk a Casio DT-X8 vonalkódos adatgyűjtők mellett – természetesen az ár-érték arányt szem előtt tartva.

A budapesti központi kereskedőházban, és a 2000 négyzetméteres miskolci raktárban összesen 51 db Casio DT-X8 vonalkódos adatgyűjtőt üzemeltet a Hungaropharma Zrt.

Casio DT-X8 adatgyűjtő – üzemeltetési tapasztalatok

Az eltelt időszak igazolta a döntés helyességét. A Casio DT-X8 adatgyűjtők jól állják a mindennapos kemény igénybevételt, a meghibásodások ritkák. Néhány szkenner ablak törésen és kopás miatti billentyűzet cserén kívül nem történt kritikus hiba. A Casio Flexible Exchange szervizszolgáltatás keretében minden esetleges meghibásodás kijavításra kerül cserekészülék biztosítása mellett, így fennakadás nem fordulhat elő az üzemeltetésben.

Bőhm Zoltán találóan foglalja össze a jó szerviz lényegét a logisztikai vezető szemszögéből: 

Úgy gondolom, hogy akkor végzi jól a dolgát egy szerviz, ha nem is tudok a létezéséről. Vezetőként a problémákról értesülnék elsősorban ezzel kapcsolatban. Ha nincs fennakadás az adatgyűjtős kiszedési rendszer miatt a logisztikánkban, akkor a szerviz jól végzi a dolgát, az eszközök megbízhatóan teljesítenek.

Sikeres beruházás – jó partneri kapcsolat

A Hungaropharma Zrt. – hozzánk hasonlóan – hosszú távú jó munkakapcsolat kiépítésére törekszik a partnereivel. A magunk részéről úgy gondoljuk, hogy mindkét fél sikere múlik ezen. A közös cél segít „egy nyelvet beszélni” beruházó és beszállító partner között.

Bőhm Zoltán logisztikai vezető így vélekedik a beruházásról és az eredményekről:

A beruházásunk sikeres volt, javítva a költséghatékonyságunkat. A Vonalkód Centrum Kft.-vel sikerült egy igazán jó partneri kapcsolatot kiépíteni.